Tinnitus kan plots je leven binnen komen. Het is er altijd, het staat gesprekken in de weg, werken, slapen, tv kijken, wandelen in de natuur, lezen, spelen met je kind, etc. Het is slopend.

Altijd daar. Altijd in de weg. Dat moet worden opgelost. En dat is precies wat Tinnitus Free hoopt te doen.

Om het gesprek op gang te brengen en de zichtbaarheid te vergroten, maakt Tinnitus Free gebruik van bekende mensen (die last hebben van tinnitus en hun ervaringen delen via video), en van advertentiecampagnes op Facebook en Instagram.

De bedoeling is op die manier zowel bereik als interactie te stimuleren, om dankzij geïnteresseerden en donaties verder onderzoek en verspreiding van informatie te kunnen blijven aanmoedigen.

Kort samengevat wil Tinnitus Free:

Bewustwording creëren voor tinnitus als een ziekte die financiële steun nodig heeft om onderzoek te financieren.

Ervoor zorgen dat mensen de impact van tinnitus begrijpen = emotionele reactie.

De website van Tinnitus Free Foundation promoten, met als uiteindelijke conversie een financiële gift. Eénmalig of terugkerend.

Waar kwam We, Creatives dan in beeld?

Een belangrijk aspect in de groeistrategie van TinnitusFree is het creëren van een community rond Tinnitus Free Foundation. Engagement en groei, met een focus op Instagram, stond hierbij centraal.

We doken in de wereld van tinnitus en gingen in gesprek met mensen die aan deze ziekte lijden, hulpverleners, studenten audiologie, etc. Via community management in de vorm van reacties, DM’s, stories, etc. ondersteunden we de bestaande contentstrategie, en stuurden we bij waar nodig.

Het resultaat is een opvallende groei in betrokkenheid, bereik, en volgers. Tinnitus Free groeide op instagram op minder dan 3 maanden tijd van +/- 300 volgers naar meer dan 2000 volgers.

Instagram volgers statistieken na community management