De klant

Eric Cantona, voormalige voetballegende, heeft zichzelf opnieuw uitgevonden als veelzijdig artiest. Met zijn debuutalbum “Cantona Sings Eric: First Tour Ever” laat hij zijn eigenzinnige muzikale stijl horen, geïnspireerd door rock, punk en opera. Zijn nummers, met sobere pianoakkoorden en cryptische zangteksten, doen denken aan artiesten als Nick Cave, Leonard Cohen en Serge Gainsbourg. Zijn muziek is een nieuwe expressie van zijn unieke persoonlijkheid en artistieke visie.

De challenge

Van de promotor in de BeNeLux kregen we de opdracht om het publiek dat Eric Cantona reeds kent als voetballegende ook kennis te laten maken met zijn artistieke kant. Onze uitdaging lag in het aanspreken van de doelgroep in kwestie rond Antwerpen, Rotterdam en Amsterdam, en hierbij maximale interesse te wekken voor de concerten in deze steden.

Het antwoord

  • Een advertentiecampagne ontwerpen om maximale zichtbaarheid en bewustzijn op Facebook en Instagram te creëren gedurende een periode van 4 maanden.
  • Lancering van verschillende retargetingcampagnes, via meerdere kanalen.

Het resultaat

De advertentiecampagne was succesvol met ruim 344.877 mensen die werden bereikt, waarbij gemiddeld € 0,12 per resultaat werd besteed. De campagne genereerde in totaal 21.221 klikken op de advertentielinks, met click-through rates variërend van 2,45% tot 5,06%.

2.500

Totaal adbudget

865.818

Weergaven

43.784

Totale kliks

0.12

Kosten per klik