De briefing

Vanuit intercommunale IGEMO kregen we de vraag om onze kijk te geven op een gedeeld project met andere Vlaamse intercommunales.

De opzet van het project is het creëren van een aankoopcentrale voor duurzame voertuigen, gericht aan gemeentes in Vlaanderen. De verantwoordelijken voor de aankoop van voertuigen voor een gemeente (gaande van personenwagens tot vuilniswagens en sneeuwruimers) krijgen zo een aanspreekpunt voor begeleiding en advies rond duurzame opties.

De kernwaarden van het merk:
  • Gebruiksvriendelijk: Elk touchpoint met het merk moet vlot en duidelijk zijn. Focus op barrière verlagend.
  • Informatief: De hoofdzakelijke functie van het merk is informatie aanbieden & ondersteunen.
  • Duurzaamheid: Het merk moet duurzaamheid uitstralen.
  • Expertise: De aankoopcentrale wordt een aanspreekpunt voor gemeentes, en moet dus een zekere expertise uitstralen.

Het resultaat

branding mockup
Logo gestroomd.be - branding project we creatives
Logo gestroomd.be - branding strategie we creatives

Kleuren

Groen

#00BB31

Blauw

#41B6E6

Wit

#FFFFFF

Typografie

Lato Bold

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Raleway

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z