De klant

SolCur is een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in het verbinden van biotech-, farmaceutische en medische onderzoeksbedrijven met top-experts in de medisch-wetenschappelijke sector. Met een mensgerichte aanpak streeft SolCur naar duurzame samenwerkingen die verder gaan dan een eenvoudige match op papier.

Hun diensten omvatten consultancy, functionele service provision (FSP) en permanente plaatsing, waarbij ze zowel bedrijven als professionals ondersteunen bij het realiseren van hun ambities en doelen.

De briefing

Bij de initiële kennismaking met SolCur bleek de uitdaging vooral om het verhaal van SolCur op een bredere schaal te delen. LinkedIn werd gekozen als het ideale platform om de zichtbaarheid te vergroten en zowel potentiële consultants als klanten aan te spreken.

De doelen werden gedefinieerd als:

  • Zichtbaarheid creëren als aantrekkelijke werkgever om de juiste kandidaten te bereiken.
  • Klanten informeren over beschikbaar talent.
  • De kernwaarden van SolCur – mensgerichtheid, commerciële focus en maatschappelijke impact – sterker naar voren brengen.

Tijdens eerdere inspanningen binnen SolCur werd al gewerkt aan een regelmatige postplanning en een strategische aanpak, maar de focus op kwaliteit van de inhoud werd nog als een aandachtspunt gezien. Met deze inzichten gingen wij aan de slag om een consistente en waardegedreven contentstrategie te ontwikkelen.

Het startpunt

Het resultaat

Om de contentstrategie van SolCur efficiënt te versterken introduceerden we een aanpak op basis van terugkerende contentformats. Deze aanpak zorgt niet alleen voor een duidelijke planning, maar ook voor een gebalanceerde mix van inhoud. Naast het behouden van bestaande formats zoals testimonials en bedrijfsupdates, voegden we nieuwe formats toe, waaronder humoristische posts, statistieken en blogposts. Dit om een ideale balans tussen toegankelijke content en diepgaandere brand-building content te creëren.

Daarnaast gaven we gedurende het jaar alle contentformats een fris, uniform visueel jasje, in lijn met de doorgevoerde rebrand.

De statistieken

De grootste bevestiging van onze inzet is niet kwantificeerbaar, maar manifesteert zich bijvoorbeeld in een voelbaar verschil in de kwaliteit van sollicitanten bij SolCur, of in de mate waarin deze sollicitanten reeds bekend zijn met (en vooral: overtuigd zijn door) de visie en overtuiging van SolCur. Echter zijn er ook enkele meetbare resultaten waar we trots op zijn:

48

Follower growth in one year of posting

3

More engagement per post since our takeover

4400

Organic profile visits