Snel en vrijblijvend berekenen wat de kostprijs is van een nieuw logo en visuele identiteit? Gebruik onze handige rekentool voor een live prijsinschatting.
Convinced? Send us your calculation and receive a personal quote for approval.
Snel en vrijblijvend berekenen wat de kostprijs is van een nieuw logo en visuele identiteit? Gebruik onze handige rekentool voor een live prijsinschatting.
Convinced? Send us your calculation and receive a personal quote for approval.
We begrijpen natuurlijk helemaal dat de kostprijs van een branding traject een cruciale vraag is voor veel marketing managers en zaakvoerders. Daarom hebben we deze gebruiksvriendelijke branding prijs calculator ontwikkeld, die je een directe, heldere prijsinschatting biedt zonder dat je persoonlijke gegevens hoeft achter te laten. Zo heb je op basis van enkele basisvragen meteen een grof idee welke kostprijs je kan verwachten.
Natuurlijk zijn er nog een hele boel extra variabelen die meespelen in hoeveel jouw visuele identiteit uiteindelijk zal kosten. De uitwerking van een merk vereist altijd een aanpak op maat van jullie uitdaging, maar hieronder lichten we toe welke fundamentele stappen wij doorlopen om jullie merkidentiteit te vertalen.
Elk brandingtraject is uniek, en vereist dus dat we starten met enkele fundamentele vragen die jullie verdere traject gaan bepalen: Waarom rebranden? Welke verwachtingen heb je van het traject? Welke tijdlijn zie je voor je? Hoe ingrijpend mogen eventuele veranderingen zijn? Pas na deze (gratis) kennismaking werken we een concreet plan van aanpak uit.
Een sterke visuele identiteit uitwerken lukt enkel door te starten met een sterke merkidentiteit. We organiseren voor jou en je (kern)team dus een creatieve workshop rond jullie merkidentiteit en -positionering. Tijdens deze workshop verzamelen wij waardevolle input over jullie merk, en doen we jullie stilstaan bij de inhoud van jullie merk.
Op basis van de input uit de workshop merkidentiteit gaan wij creatief aan de slag. We testen verschillende creatieve richtingen uit en zijn niet bang om de limieten van jullie positionering op te zoeken. Dit werken we gewoonlijk uit tot twee of drie visuele denkrichtingen die we jullie voorleggen.
Het doel van de verschillende visuele richtingen die we jullie voorleggen is om een gezonde discussie uit te lokken. We laten zowel zien wat goed werkt, als wat minder goed werkt, en gebruiken jullie merkidentiteit uit de kickoff workshop als houvast om de discussie te leiden. Tijdens deze discussie verkennen we zowel jullie objectieve als subjectieve voorkeuren, en eindigen we met een duidelijk beeld van wat uitgewerkt mag worden.
Op dit punt hebben we alle input die we nodig hebben om jullie visuele identiteit, logo files en alle andere gevraagde brand assets uit te werken. Deze worden eerst gepresenteerd en nadien afgeleverd in een overzichtelijke map, met:
Neen. Dat lijkt op het eerste zicht misschien gek, maar een logo zonder een doordachte visuele identiteit is niet wat jouw merk een sterke uitstraling geeft.
We gaan in brandingtrajecten heel bewust op zoek naar een visuele uitstraling die jouw merk versterkt. Dat kost wat extra creativiteit en denkwerk, en is dus een investering, maar enkel op die manier kunnen we ook een positief rendement helpen bereiken.
We werken geen standaard aantal logo versies uit. Gemiddeld bedenken we intern tientallen opties, maar laten we daar in de praktijk slechts een beperkt deel van zien. De bedoeling is dat we jullie goed genoeg aanvoelen om mee knopen te helpen doorhakken.
Nee. De prijs van een nieuwe website hangt helaas ook nog eens af van een hoop variabelen… 😅 We hebben echter ook een even handige calculator om een inschatting van jouw webdesign project te berekenen. De prijs die je daar uitkomt is bovendien waarschijnlijk hoger dan wat we je in de praktijk zullen voorstellen, gezien er efficiëntie gewonnen kan worden bij een combinatie van een branding + website traject.
Right??
Onze mening is dat transparantie leidt tot vertrouwen. Zonder het vertrouwen van onze klanten kunnen we onmogelijk écht verschil maken met gedurfde creatieve ideeën. We zijn dus liever meteen transparant over wat een samenwerking met We, Creatives jou ongeveer zal kosten, zodat we daarna kunnen focussen op maximaal resultaat voor dat budget.
Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Gemiddeld rekenen we voor een branding traject van A tot Z een tweetal maanden. Dit hangt echter sterk af van welke deliverables jullie nodig hebben, en van de drukte in onze agenda. Onze recordtijd voor de oplevering van een volledig nieuwe merkidentiteit is een week.
You can by: