Skip to main content

Bereken de prijs van jouw branding traject

Snel en vrijblijvend berekenen wat de kostprijs is van een nieuw logo en visuele identiteit? Gebruik onze handige rekentool voor een live prijsinschatting.

Overtuigd? Stuur dan jouw berekening door en ontvang een persoonlijke offerte ter goedkeuring.

{{ thankYouPage.title }} {{ thankYouPage.description }}
{{ thankYouPage.order_title }} {{ getOrder.orderId }}
Two columns
Vertical
Horizontal
Branding prijsberekening
Totaal
Name Total
"{{getWooProductName}}" has been added to your cart

Hoeveel moet een logo nu echt kosten?

We begrijpen natuurlijk helemaal dat de kostprijs van een branding traject een cruciale vraag is voor veel marketing managers en zaakvoerders. Daarom hebben we deze gebruiksvriendelijke branding prijs calculator ontwikkeld, die je een directe, heldere prijsinschatting biedt zonder dat je persoonlijke gegevens hoeft achter te laten. Zo heb je op basis van enkele basisvragen meteen een grof idee welke kostprijs je kan verwachten.

Natuurlijk zijn er nog een hele boel extra variabelen die meespelen in hoeveel jouw visuele identiteit uiteindelijk zal kosten. De uitwerking van een merk vereist altijd een aanpak op maat van jullie uitdaging, maar hieronder lichten we toe welke fundamentele stappen wij doorlopen om jullie merkidentiteit te vertalen.

1. Kennismaking en scope

Elk brandingtraject is uniek, en vereist dus dat we starten met enkele fundamentele vragen die jullie verdere traject gaan bepalen: Waarom rebranden?   Welke verwachtingen heb je van het traject? Welke tijdlijn zie je voor je? Hoe ingrijpend mogen eventuele veranderingen zijn? Pas na deze (gratis) kennismaking werken we een concreet plan van aanpak uit.

2. Creatieve workshop merkidentiteit

Een sterke visuele identiteit uitwerken lukt enkel door te starten met een sterke merkidentiteit. We organiseren voor jou en je (kern)team dus een creatieve workshop rond jullie merkidentiteit en -positionering. Tijdens deze workshop verzamelen wij waardevolle input over jullie merk, en doen we jullie stilstaan bij de inhoud van jullie merk.

3. Visuele denkrichtingen

Op basis van de input uit de workshop merkidentiteit gaan wij creatief aan de slag. We testen verschillende creatieve richtingen uit en zijn niet bang om de limieten van jullie positionering op te zoeken. Dit werken we gewoonlijk uit tot  twee of drie visuele denkrichtingen die we jullie voorleggen.

4. Constructieve discussie

Het doel van de verschillende visuele richtingen die we jullie voorleggen is om een gezonde discussie uit te lokken. We laten zowel zien wat goed werkt, als wat minder goed werkt, en gebruiken jullie merkidentiteit uit de kickoff workshop als houvast om de discussie te leiden. Tijdens deze discussie verkennen we zowel jullie objectieve als subjectieve voorkeuren, en eindigen we met een duidelijk beeld van wat uitgewerkt mag worden.

5. Het ontwerpproces

Op dit punt hebben we alle input die we nodig hebben om jullie visuele identiteit, logo files en alle andere gevraagde brand assets uit te werken. Deze worden eerst gepresenteerd en nadien afgeleverd in een overzichtelijke map, met:

  • Logo files in alle versies, kleuren en bestandsformaten
  • Stylesheet of brandbook
  • Bijhorende fonts, licenties, etc.
  • Drukbestanden voor drukwerk
  • Overige deliverables

Kan ik ook gewoon een logo bestellen?

Hoeveel versies van mijn logo maken jullie?

Is een nieuwe website inbegrepen in deze prijs?

Waarom is niet elk bureau zo open over prijzen?

Hoe lang duurt het om een visuele identiteit uit te werken?